Jump to content

Registration Terms

Retningslinjer på MitFamilieLiv.dk


Vi har en god stemning blandt vores medlemmer, og den stemning forventer vi opretholdt. Det forventes, at du udviser pæn og høflig adfærd. Forummet er for tiltænkt kvinder, dvs. det er et voksent forum, og medlemmer under 15 år frabedes.

Du må skrive, hvad du vil - så længe det er i overensstemmelse med den danske lovgivning. Der tages afstand for racistiske kommentarer o.lign.

Det forventes, at der opretholdes en fortrolighed på forummet - dvs. hvad der bliver skrevet på forummet bliver på forummet. Fortroligheden i de forskellige fortrolighedsfora forventes også opretholdt, og ting skrevet i de fortrolige fora må ikke nævnes udenfor det underforum.

Fortroligheden skal tages meget seriøst. Fortrolighedsstrukturen er ikke blevet lavet for at genere medlemmer - men for at beskytte. Det nytter derfor ikke noget at skrive 50 intetsigende indlæg for at komme i 50+. Sker dette, får du en advarsel via PM, og admin går ind og nulstiller din indlægstæller. Respekteres det stadig ikke, bliver man smidt ud af forummet. Der opfordres samtidig til at lave en præsentationstråd i Præsentationsforummet, hvor de andre medlemmer har mulighed for at sige velkommen til dig.

Det opfordres til ikke at lave gengangere af emner - altså ligge en tråd ind i to forskellige underfora. De andre medlemmer skal nok se din tråd, der hvor du vælger at placere den. Opdager admin gengangere af tråde, bliver de ekstra indrykninger slettet.

Trådene på forummet kan ikke googles - man skal være medlem for at kunne se tråde og besvarelser. Og selvom man er blevet oprettet som medlem, er det heller ikke ensbetydende at man kan læse alt. Forummet består af en fortrolighedsstruktur, hvor man får adgang til flere fora jo mere man skriver.

Det er frivilligt og gratis at blive medlem og deltage i snakken. Dette betyder dog ikke, at man har ret til at skrive, hvad man har lyst til. Der er ikke svarpligt, og har man ikke noget positivt eller konstruktivt at bidrage med til en tråd, så bedes man venligst hoppe over tråden.

Ved konflikter vil nedenstående sanktioner blive taget i brug:
  • Henstilling til parterne om at stoppe og gøre opmærksom på, at tråden sættes på pause hvis det ikke virker.
  • Hvis det ikke virker - Tråd på pause i 30 minutter
  • Hvis det ikke virker (f.eks. at der konfliktes videre i andre tråde eller fortsættes når tråden genoptages) - Timeout af de involverede til dagen efter kl. 8.00 uanset hvad klokken er, når konflikten står på.
  • Hvis det ikke virker - Suspendering i 48 timer.
  • Hvis det ikke virker - Suspendering i en uge.
Hvis det ikke virker og brugeren gentagne gange har været medvirkende til dårlig stemning på forummet, kan det i yderste konsekvens ende med en sletning af profilen.
Alt er dog ikke sort og hvidt i forbindelse med konflikter, og admin kan se sig nødsaget til at afvige fra ovenstående konfliktløsning.

Du kan forvente følgende fra admin:
  • Admin vil hjælpe dig med at flytte/slette tråde
  • Admin vil hjælpe dig med forskellige tekniske spørgsmål til forummet, hvis vi kan svare på det
  • Admin vil skride ind overfor en tråd, HVIS den bevæger sig ud af en retning, som det ikke var tiltænkt, og der opstår problemer
  • Admin vil reagere så hurtigt som muligt med sanktioner overfor brugere, der ikke bidrager til en ordentlig stemning
  • Admin vil sommetider blive nødt til at tage beslutninger uden at medlemmernes mening skal høres. Og det skal ikke op til større diskussion bagefter...

Hvad du IKKE kan forvente af admin:
  • Svar i alle tråde fra admin
  • Øjeblikkeligt svar ved PM eller i tråde - vi er ikke online hele dagen, og det er ikke alle admins, der skal svare på f.eks. tekniske spørgsmål
  • Svarer i emner med få besvarelser - hvis der er nogle emner, som kun får få besvarelser, så er det alle medlemmer som må bidrage
  • Har en 100% neutral holdning - en admin er en bruger, som har ret til at udtrykke sine egne holdninger, så længe de stadig bidrager til den gode stemning
  • Husker samtlige medlemmers fødselsdage
  • Sender dig en PM, hvis en tråd du har oprettet eller svaret i, bliver slettet
  • Du vil ikke modtage svar på en anmeldelse
  • Admin vil ikke stå som dommer i stridigheder mellem to parter

Henvendelser til admin-gruppen skal foregå gennem den dertiloprettede Admin-konto. Admin-relaterede PM'er til admin'ernes private konti frabedes og kan ikke forventes besvaret (dog med undtagelse af password-henvendelser til de lukkede underfora).

MitFamilieLiv.dk håber, at du vil være med at opretholde den gode stemning - og at vi sammen kan få nogle gode debatter og diskussioner.


Velkommen til MitFamilieLiv.dk



Disclaimer:
Admin er ikke ansvarlig for nogen besvarelser. Admin står ikke til ansvar for nøjagtighed eller brugbarhed af nogle af besvarelserne og er ikke ansvarlig for indholdet på noget tidspunkt.

Besvarelser udtrykker forfatterens opfattelser af tingene og er ikke nødvendigvis den samme som admininstrationens. Føler du på noget tidspunkt dig stødt eller krænket over et indlæg, opfordres du til at kontakte admin øjeblikkeligt ved at bruge Rapporter-knappen eller via e-mail. Vi har muligheden for at fjerne upassende indlæg, og vi vil forsøge på at gøre dette indenfor overskuelig tidsramme, hvis vi beslutter, at sletning af indlæg er nødvendigt.

Samtidig forbeholder admingruppen på MitFamilieLiv.dk sig ret til at fjerne ethvert indlæg, der ikke gavner eller opretholder den gode stemning på forummet. Dette vil ske uden at give videre besked til brugeren.

Det er ikke tilladt at lave et brugernavn, der henviser til en hjemmeside. Ønskes annoncør-status kan nærmere oplysninger findes her.

Det er ikke tilladt som erhvervsdrivende at tilbyde tjenester eller sælge varer uden at være annoncør. Ønskes annoncør-status kan nærmere oplysninger findes her.

Hvis du som bruger ikke er aktiv (= besøger forummet på MitFamilieLiv.dk - du behøver ikke at skrive indlæg) i over 6 måneder, vil din konto og dertilhørende besvarelser og indlæg blive slettet.